Powerpop

Mycket länge sedan. Luften gick ur på ett tidigt stadium. Tar mig samman nu.

Nya Green Day: Mycket, mycket bra. Klart bästa hittills med en härlig variation. Otroligt melodistinn och värjer sig inte för att närma sig Meatloafs "Bat out of hell" i utforskandet i det romantiskt pompösa emellanåt. Dock inom popens ramar. Och det är den hårda popen som dominerar med tiltelspåret i spetsen. Fantastisk bubblegum i "Static Age" och "Masshysteria". Folkrock i "Peacemaker" och ren whacka-whacka i "American girls". Avslutningen "See the light" fullbordar. Texterna? Jag lyssnar på melodier.

Nästa gång handlar det om Psychotic Youth.

Kommentarer
Postat av: Roger

Det är bra Ulf. Kul att du är igång igen. Skönt med alla referenser du har, som jag kanske inte hör. Ser fram emot att läsa om Psychotic Youth som jag inte uppskattat förut, men ge mig en powerpunkupplysning så får vi se.

2009-07-05 @ 03:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0