Hopp

Bloggen kallas Hoppopop. Pop för musikintresset och hopp för idrottsintresset. Började som friidrottstränare redan 1978 och slutade? 2008. Några av mina tonåriga adepter kom ner en kväll i augusti och meddelade att de skulle lägga av. Tråkigt, men samtidigt kändes det som jag fick en väg ut. Har inte varit lika kul de senaste åren. Oftast trevliga adepter och stimulerande träningar. Samtidigt har det kännts som att ambitionsnivå hos både adepter och förening har stannat av genom åren. Och jag orkar inte riktigt genomföra det ytterligare ökade engagemanget som skulle krävas för att gå vidare.
Andra orsaker är att vi på IP fått ökad konkurrens om ytan o och med konstgräset. De flesta tycker att konstgräsexplosionen är bra. Det gynnar fotbollen och spontanidrotten. Problemet för oss är att vi aldrig är ensamma på IP.
En annan orsak är att talangfulla adepter har lämnat oss. För ett par år sedan började ett antal på en skola med friidrottsprofil. Två år senare var ingen kvar i föreningen. En hade bytt klubb. Resten hade slutat! Vad det nu berodde på kan man väl ändå säga att profilskolevalet inte gynnade IF Linden.

Har under hösten ändå tagit ett pass i veckan med ett par av de äldre (18-19 år). Kul att jobba med folk med höga ambitioner.
Kanske får också instruktörsådran näring under våren då jag kommer att ta endel pass i sonens handbollslag. Koordination, snabbhet och hoppstyrka på programmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0